energiek lijf

"Iedereen is dik behalve ik!"

Glunderend zat hij gistermorgen tegenover me (ja, ik coach ook enkele mannen). Voor het eerst was hij weer naar zijn werk gegaan na de lange periode dat we allemaal thuis zaten. Hij was de enige die was afgevallen van al zijn collega’s, vertelde hij trots. 

“Heerlijk om complimenten van mijn werkmaatjes te krijgen en ik geef ze ook heel graag terug, maar dit keer kon ik niks terug zeggen. Zearen niet alleen allemaal zwaarder geworden, maar zagen er ook stuk voor stuk gestresst en moe uit.” 

Het werkt allemaal met elkaar samen, want het is zoals ik al eens eerder schreef, nooit alléén je voeding. We hebben allemaal meer stress gehad de afgelopen periode, waardoor we waarschijnlijk slechter sliepen en als gevolg daarvan weer minder goede keuzes maakten qua eten. En misschien is het bewegen ook nog eens (deels) weggevallen met de sportschool die gesloten was. 

Tel het allemaal maar eens bij elkaar op: meer stress, waardoor we minder goed slapen en meer en ongezonder eten. Minder bewegen, waardoor we minder verbranden. Een domino-effect waarbij je, als je niet oppast, ook nog eens terechtkomt in een negatieve spiraal. 

"Maarre, dat afvallen is wel duur hoor Sylvia.” 
Hij had zijn kostuum moeten laten vermaken voor een bruiloft dit weekend. “Dat ik vroeger in die zak paste. Onvoorstelbaar! Dan zie je pas wat 20 kg doet!” Onwijs trots was hij en ik op hem.

Toevallig las ik eerder vanmorgen ergens een mooie quote die ik er daarna nog wel even inschoot bij hem. Blijf scherp, want...

“De homerun van gisteren gaat de wedstrijd van vandaag niet winnen.” 
(aldus de bekende Amerikaanse baseballspeler Babe Ruth)

Vier je successen, maar besef dat je iedere keer opnieuw het werk moet doen om de wedstrijd te winnen. "En dat is het dubbel en dwars waard!" lachte hij.
Hij heeft een nieuw streefgewicht, dus we hebben samen zijn plan opnieuw uitgezet. En dat gaat niet alleen om voeding, maar om zijn hele leefstijl. 

Want nu onze wereld in Nederland weer open gaat, willen we het leven ook weer vieren met anderen. Hij ook. De uitdaging ligt nu voor ons om weer in die opwaartse spiraal te komen of te blijven… 

Hoe ga jij de goede keuzes maken? Oók als er wat te vieren is? Blijf je binnen je lijntjes, omdat dát is wat je uiteindelijk veel meer energie, minder stress, betere slaap en gezondere keuzes oplevert? Want dat is allesbehalve een strafkamp, zeker als je aan de andere kant staat. 
Slank, fit en energiek! En dan kun je uiteraard echt ook weleens buiten de lijntjes genieten van iets minder gezonds. Maar niet meer uit frustratie, emotie of stress.

De gemakkelijkste weg is door te beginnen met skippen wat NIET voor je werkt. Wat is datgene dat jouw vooruitgang naar je gezonde leefstijl belemmert lieve lezer? 

Het helpt om dat voor jezelf op te schrijven. Wat is jouw X? Wat is het gevolg van als je X toch doet? Wat zou het je opleveren als je X niet meer doet? En ga er mee aan de slag! 

Kun je hier iets mee? Ik vind het leuk als je me dat laat weten. Ik wens je een fantastische dag toe!

Liefs,
Sylvia

PS Wil je even een zetje van me? Ik heb nog plek voor DRIE gratis inzichtsessies komende week waarin ik jou binnen een half uur 3 mega waardevolle inzichten op het gebied van je leefstijl geef die je direct kunt toepassen. Dus maak er gebruik van nu het nog kan. Vol=vol!

Nieuwsbrief

Meld je hier aan voor mijn nieuwsbrief en ik stuur je tips, inzichten en recepten om af te vallen en gezonder te worden door intermittent fasting.