7 snelle IF-eettips

Voor als je nauwelijks tot geen tijd hebt om te koken en wel gezond wilt eten.

Je kent het wel: rennen, vliegen, weinig tijd om gezond eten te maken, maar je wilt natuurlijk wel gezond eten! Heel herkenbaar. En het is nog erger als je al honger hebt. Check onderstaande 7 tips waarvoor je niet of maar even voor in de keuken hoeft te staan.

1) Haal een groentesalade op bij je groenteboer. Nee, je weet niet welke mayonaise hij gebruikt, maar altijd beter dan een ongezonde optie. Voeg er een bakje Grieke yoghurt en wat noten aan toe en je koolhydraten-eiwitten-groenten zijn weer binnen. Check.

2) 4 handen spinazie, 2 eieren, 1 avocado. Binnen 5 minuten op tafel. Roerbak de eieren, voeg halverwege de spinazie toe. Snijd de avocado in stukjes en leg die er naast. Bestrooi met wat gedroogde kruiden. Klaar. 

3) Ga een salade eten bij lunchroom of restaurant. Vertel dat je lowcarb eet en er graag olijfolie als dressing apart bij wilt. Een vullende soep is ook altijd goed. Wil je graag een warme maaltijd? Vraag van te voren of de frietjes/rijst/aardappeltjes weggelaten kunnen worden. Dan hoef je je ook niet in te houden tijdens de maaltijd.

3) Haal een lunchsalade op bij de Albert Heijn en doe er je eigen dressing (lees: extra vierge olijfolie met wat kruiden) doorheen. Check wel of er geen pasta, rijst, aardappelen enzovoort in zitten.

4) Koop 3, in stukjes gesneden, haringen bij de visboer en meng die door een zak gekleurde sla. Voeg er lekker wat komkommer en tomaatjes aan toe ét voilà!

5) Is er markt vandaag? Ga langs de kippenboer en trakteer jezelf op een halve haan. Of een hele als je flinke honger hebt. Bak er een zak roerbakgroente bij. Klaar weer.

6) Als je toch op de markt bent, ga meteen even langs de notenboer en koop een 100 gram gemengde noten. Of haal het gewoon bij de supermarkt. Neem dan ook meteen zak diepvriesgroenten mee. Roerbak de diepvriesgroente en als ze bijna gaar zijn doe je de noten erbij.

7) Neem 50 gram amandelen en staafmix dit met een banaan, avocado en een appel. Lekker vullend. Kan ook als toetje na een van de bovengenoemde snelle opties als je nog honger hebt.