Wat als dit boek de echte omslag naar jouw gezondere en energiekere leven is?

Heb jij alles al geprobeerd en is er geen dieet dat je volhoudt op de lange termijn? Herkenbaar. En ja, ze werken allemaal. Afvallen is niet moeilijk. Maar afgevallen blijven wel! 

Intermittent Fasting volgens Sylvia Holtslag is anders... Het principe is simpel, de gerechten gezond en smakelijk. Bovendien is deze leefstijl en dus eigenlijk geen dieet, juist ontzettend goed vol te houden op de lange termijn! 

Vind je het nog spannend om alleen aan de slag te gaan? Samen kan ook!

Woon je in België?

Bestel het boek dan hier

Intermittent Fasting volgens Sylvia Holtslag
Eindelijk een leefstijl die je voor altijd vol kunt houden!
Hét boek over Intermittent Fasting is nu te koop! Hierin vind je een compleet
4-weeks programma inclusief weekmenu's, recepten, boodschappenlijsten, informatie over de werking in het menselijk lichaam, tips én Tools®.

Intermittent Fasting betekent periodiek vasten, ofwel vasten met tussenpozes. 
In 2017 kwam Sylvia Holtslag voor het eerst in aanraking met de theorie over Intermittent Fasting. Na een zeer succesvolle persoonlijke proefperiode heeft zij hier tijdens haar studie Voeding in Wageningen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. De resultaten hiervan waren verbluffend. Sindsdien begeleidt Sylvia hier groepen en mensen individueel mee in haar eigen coachingspraktijk.

Alke Haverkamp

Eindelijk een intermittent fasting boek met heerlijke toegankelijke, maar ook uitdagende recepten. Erg blij met de boodschappenlijstjes en de recepten.  Sinds het volgen van het programma ben ik nu scherper, met name in de ochtend, voel ik me rustiger en conditioneel beter.

Michelle Kooi

Door IF werd ik energieker, sliep ik beter en mijn eten werd een stuk smaakvoller. Ook heb ik geen middagdutjes meer nodig en drink ik nauwelijks nog koffie. Ik doe het nu niet meer zo strikt als in het begin. In het weekend ga ik wel eens uit eten, maar ik kies nu hele andere dingen van de kaart, simpelweg omdat
ik gezond eten nu veel lekkerder vind dan een vette hap. En in het weekend mag ik ook best een wijntje (teveel) drinken. Doordeweeks eet ik dan weer lekker gezond.

Remmelt Lubberts

Ik had heel veel overgewicht ondanks het vele sporten. Het was frustrerend dat sporten niet voldoende was om af te vallen. Niet ontbijten bevalt me nu erg goed. In de eerste 4 weken
ben ik bijna 7 kg afgevallen. Na enkele maanden pas ik het wat minder strikt toe en toch zat mijn gewicht eindelijk onder de 100 kg. Ook zijn mijn resultaten in de sportschool verbeterd. Op Murph loop ik er nu meerdere mensen uit. Dat was eerder ondenkbaar. De 90 kg komt nu zelfs in zicht en daar ben ik erg blij mee!

Towards an optimal you: What IF?

Minder stress en meer geluk. Dat is toch waar we allemaal voor gaan? Hoe zou het zijn als je dit alleen  zou ervaren dankzij je leefgewoontes? Dat is precies waar Sylvia voor staat. Een gezonde en gelukkige leefstijl waar je, na 4 weken al, bijna niet meer over hoeft na te denken. 95% van de mensen blijft deze leefstijl dan ook na 4 weken toepassen. Het wordt een systeem, een waarbij je je hernieuwde energie kunt steken in de zaken die belangrijk voor jou zijn. Stel je eens voor wat je met die energie zou kunnen doen? Een onderneming starten? Een boek schrijven? De blije en vrije mama of papa zijn voor je gezin? Yes you can! Het begint allemaal bij jouw leefstijl. En Sylvia helpt je er graag bij.

De voordelen van Intermittent Fasting volgens Sylvia Holtslag

  • Door het positieve effect op je hormoonstelsel krijg je superveel energie.

  • Je gaat je lichaam energie laten steken in andere belangrijke processen in plaats van constant voedsel verteren.

  • Je komt eindelijk af van cravings/zoete-trek-aanvallen en eetbuien.

  • De momenten dat je eet mag je je eten tot je écht goed verzadigd bent.

  • Je bent niet (meer) continu met eten bezig.

  • Je hebt geen last meer van een opgeblazen buik.

  • Je sportprestaties verbeteren.

  • Je gaat afvallen.

  • Je krijgt een mooiere huid.

  • Je gaat je overall veel beter en fitter voelen.

  • Op de langere termijn kun je deze leefstijl, als je je doelen hebt bereikt, voor altijd volhouden!

    *fotografie: Debora van Es Photography

Ik weet hoe het is
Mijn klanten geven zo vaak aan hoe moeilijk het is om je aan een bepaald voedingspatroon te houden en om dit dan ook nog op de langere termijn vast te houden. Ik weet hoe het is om al moe te zijn bij het opstaan. Om mega in te kakken na de lunch. En hoe het is om te staan balen in pashokjes, omdat je je zo ongelukkig kan voelen in je eigen lijf. 
Na bijna alle diëten geprobeerd te hebben, een eetstoonis te hebben overwonnen, onderzoek te hebben gedaan en vele mensen te hebben mogen begeleiden, durf ik te concluderen dat dit de leefstijl is voor meer energie in het lichaam dat je altijd hebt gewild. Een wetenschappelijk onderbouwd programma, waarbij je nog steeds heerlijk (en veel!) kunt eten!

De voordelen van Intermittent Fasting op de langere termijn

  • Betere werking van het cardiovasculaire systeem

  • Minder stress

  • Verlaagde bloedsuikerspiegel

  • Verlaagd cholesterolgehalte

  • Verhoogde insulinegevoeligheid

  • Verbeterde stofwisseling

  • Meer energie, mentale alertheid en concentratie

  • Minder kans op hart- en vaatziekten

  • Minder kans op kanker

  • Langere levensduur

Is dit wel iets voor mij?

Heel veel mensen zijn heel erg verrast als ze voor het eerst van de vele voordelen horen van Intermittent Fasting. In heel veel  gevallen vinden ze het zelfs moeilijk te geloven. De enige manier om erachter te komen of het voor jou werkt is natuurlijk door het zelf uit te proberen.

En laat dat nou net hetgene zijn dat mensen spannend vinden. “Minstens 16 uur lang niet eten?  Dat kan ik écht niet.” Dat dacht ik ook, toen ik er voor eerst tijdens een cursus van hoorde. Het stond haaks op wat ik leerde in mijn studie Voeding in Wageningen. Maar na slechts 4 weken was ik verkocht: slank, vol energie en superenthousiast. Hier ging ik onderzoek naar doen tijdens mijn studie en er na! De resultaten blijven, ook mij, nog vaak verbazen. 

En als ik je nou ook nog vertel dat intermittent fasting helemaal niet zo lastig of spannend is als het lijkt? Niet alleen is het niet zo moeilijk, het valt ook makkelijk lang vol te houden.

Binnen slechts 4 weken kun jij persoonlijk ervaren wat het voor jou doet. En wat is nou 4 weken? Precies. What IF?

Mijn missie
Ik zie het als mijn persoonlijke missie om mensen te helpen naar een gezonde en gelukkige leefstijl, gezien het feit dat mijn beide ouders zijn overleden als gevolg van een ongezonde leefstijl. Alles in mijn leven heeft me naar deze plek gebracht. Ik was "toevallig" geïnteresseerd in de werking van voeding, in de menselijke psyche en volgde diverse opleidingen. Nu kon ik al mijn kennis en kunde toepassen in het schrijven en maken van het boek What IF?

Samen sta je nog sterker

In je eentje beginnen aan een nieuw voedingspatroon kan lastig en spannend zijn. Zeker als je al meerdere methodes hebt geprobeerd, is het moeilijk om vertrouwen te hebben in "wéér iets nieuws". Daarom help ik je er heel graag bij. Ook voor mij was dit de enige methode die uiteindelijk echt werkte. 

Dus wil je zeker zijn van je succes, volg dan het 4 weekse -programma onder persoonlijke begeleiding van mij. 

Veel mensen zijn je al, en dus met veel succes, voorgegaan. De reacties zijn superpositief: begeleiding, coaching en persoonlijke  ondersteuning: stap-voor-stap. 

Wat vinden anderen van Intermittent Fasting?

In deze video's vertellen Ramon van Ingen en Diana van Dijk wat zij van Intermittent Fasting volgens Sylvia's methode en boek vinden. Klik op de afbeeldingen en je kunt de video's bekijken.

The making of What IF?

De "geboorte" van mijn boek What IF? zie je in deze korte video.

Je hoeft mij niet te geloven
Ervaar zelf wat dit programma voor jou doet. Mensen kijken me vaak ongelovig aan als ik ze vertel dat vasten ze juist energie brengt, in plaats van kost. Ja, de eerste anderhalve week is pittig. Maar het is ook logisch dat je lichaam tijd nodig heeft om te wennen en dat je mentaal ook moet schakelen. Test het zelf en ik hoor ook heel graag hoe jij je voelt.