Intermittent Fasting en gezonde voeding

Wat en wanneer je eet is ontzettend belangrijk voor je energie, je gezondheid en je algehele welzijn. Ik begeleid hier al jaren mensen mee en heb er dit boek over gemaakt.  In mijn boek vind je een zeer compleet 4-weken-programma met: 

-Weekmenu's met mealprepopties (voorbereidingsopties)
-Smakelijke en gezonde recepten
-Boodschappenlijsten (producten zijn overal verkrijgbaar)
-Tips en Tools® 
-Informatie over de werking van Intermittent Fasting

*met een speciale bonus...

Alke Haverkamp

Eindelijk een intermittent fasting boek met heerlijke toegankelijke, maar ook uitdagende recepten. Erg blij met de boodschappenlijstjes en de recepten.  Sinds het volgen van het programma ben ik nu scherper, met name in de ochtend, voel ik me rustiger en conditioneel beter.

Michelle Kooi

Door IF werd ik energieker, sliep ik beter en mijn eten werd een stuk smaakvoller. Ook heb ik geen middagdutjes meer nodig en drink ik nauwelijks nog koffie. Ik doe het nu niet meer zo strikt als in het begin. In het weekend ga ik wel eens uit eten, maar ik kies nu hele andere dingen van de kaart, simpelweg omdat
ik gezond eten nu veel lekkerder vind dan een vette hap. En in het weekend mag ik ook best een wijntje (teveel) drinken. Doordeweeks eet ik dan weer lekker gezond.

Remmelt Lubberts

Ik had heel veel overgewicht ondanks het vele sporten. Het was frustrerend dat sporten niet voldoende was om af te vallen. Niet ontbijten bevalt me nu erg goed. In de eerste 4 weken
ben ik bijna 7 kg afgevallen. Na enkele maanden pas ik het wat minder strikt toe en toch zat mijn gewicht eindelijk onder de 100 kg. Ook zijn mijn resultaten in de sportschool verbeterd. Op Murph loop ik er nu meerdere mensen uit. Dat was eerder ondenkbaar. De 90 kg komt nu zelfs in zicht en daar ben ik erg blij mee!

Gezond en energiek worden en nog afvallen ook.

Je energieniveau en imuunsysteem zijn aan elkaar gelinkt. Dus als je energieniveau al langere tijd laag is, is je weerstand hoogstwaarschijnlijk ook laag.

Met intermittent fasting in combinatie met een gezond voedingspatroon versterk je je immuunsysteem wijst onderzoek uit (bronnen vind je hier).

Het principe van mijn boek is simpel, de gerechten gezond en smakelijk, de ingrediënten 100% gezond en overal verkrijgbaar.

Bovendien is deze leefstijl en dus eigenlijk geen dieet, ook nog eens ontzettend goed vol te houden op de lange termijn. Hoe fijn als je niet alleen slank en gezond wordt, maar ook blijft?

Foto: Debora van Es Fotografie

Ik weet hoe het is
Mijn klanten geven zo vaak aan hoe moeilijk het is om je aan een bepaald voedingspatroon te houden en om dit dan ook nog op de langere termijn vast te houden. Ook weet ik hoe het is om al moe te zijn bij het opstaan. En om mega in te kakken na de lunch.
Ik weet hoe het is om altijd een opgeblazen buik te hebben. En ook weet ik hoe het is om onzeker over je gewicht te zijn.

Na bijna alle diëten geprobeerd te hebben, onderzoek te hebben gedaan en vele mensen te hebben mogen begeleiden, durf ik te concluderen dat dit de leefstijl is voor een sterk en gezond lichaam en een bak energie. Een wetenschappelijk onderbouwd programma, waarbij je nog steeds heerlijk (en veel!) kunt eten!

De voordelen van Intermittent Fasting op de korte termijn

  • Door het positieve effect op je hormoonstelsel krijg je veel energie.
  • Je gaat je lichaam energie laten steken in andere belangrijke processen in plaats van constant voedsel verteren.
  • Je komt eindelijk af van cravings/zoete-trek-aanvallen en eetbuien.
  • De momenten dat je eet mag je je eten tot je écht goed verzadigd bent.
  • Je bent niet (meer) continu met eten bezig.
  • Je hebt geen last meer van een opgeblazen buik.
  • Je versterkt je immuunsysteem
  • Je gaat afvallen.
  • Je darmklachten worden verbeterd. 

Overall ga je je veel beter en fitter voelen en op de langere termijn kun je deze leefstijl voor altijd volhouden!

Is dit wel iets voor mij?
Heel veel mensen zijn heel erg verrast als ze voor het eerst van de vele voordelen horen van Intermittent Fasting. In heel veel  gevallen vinden ze het zelfs moeilijk te geloven. De enige manier om erachter te komen of het voor jou werkt is, natuurlijk door het zelf uit te proberen.

En laat dat nou net hetgene zijn dat mensen spannend vinden. “Minstens 16 uur lang niet eten?  Dat kan ik écht niet.” "Dat dacht ik ook, toen ik er voor eerst tijdens een cursus van hoorde. Het stond haaks op wat ik leerde in mijn studie Voeding in Wageningen. Maar na slechts 4 weken was ik verkocht: slank, vol energie en superenthousiast. Ik ging er onderzoek naar doen tijdens mijn studie en er na! De resultaten blijven, ook mij, nog vaak verbazen. 

En als ik je nou ook nog vertel dat intermittent fasting helemaal niet zo lastig of spannend is als het lijkt? Niet alleen is het niet zo moeilijk, het valt ook makkelijk lang vol te houden.

Al binnen 4 weken kun jij persoonlijk ervaren wat het voor jou doet. En wat is nou 4 weken? Precies. What IF?

De voordelen van Intermittent Fasting op de langere termijn

  • Minder stress
  • Verlaagde bloedsuikerspiegel
  • Verlaagd cholesterolgehalte
  • Verhoogde insulinegevoeligheid
  • Verbeterde stofwisseling
  • Een gezond immuunsysteem
  • Meer energie, mentale alertheid en concentratie
  • Minder kans op hart- en vaatziekten
  • Minder kans op kanker
  • Langere levensduur